Club Brugge Foundation opnieuw bekroond met Pro League Football & Community label

Club Brugge ontving met de werking van zijn Foundation deze week het ‘Football & Community’-label van de Pro League. Dit label wordt toegekend aan de Pro League-clubs die zich het voorbije jaar hebben ingezet voor het organiseren van kwaliteitsvolle community activiteiten, met aandacht voor de lokale context, duurzame partnerschappen en de huidige Covid-19 situatie.

Maatschappelijk engagement vanuit slogan 'No Heart/No Glory'

Text: 

Club Brugge Foundation zet zich reeds sinds 2007 structureel in om de kracht en impact van het voetbal te gebruiken om een positieve bijdrage te leveren op maatschappelijke gebied. Het legt hierbij een extra focus op de meest kwetsbare doelgroepen binnen de samenleving. Het voert projecten uit op lokaal, nationaal en internationaal gebied.

 

Onder de slogan ‘No Heart/No Glory’ voert het jaarlijks een 20-tal Foundationprojecten uit binnen de thema's 'sportparticipatie', 'sociale inclusie', 'gezondheid' en 'educatie'. Ontdek alle informatie over onze Foundationwerking op www.clubbruggefoundation.be

“Ondanks uitdagingen van corona BluvnGoan”

Text: 

2020 was geen eenvoudig jaar voor onze Foundationwerking. Ondanks de vele uitdagingen van het coronavirus is onze Foundation BluvnGoan. Net zoals de ganse samenleving hebben we begin maart 2020, bij de eerste uitbraak van het COVID-19 virus in onze regio, heel wat aanpassingen moeten doen in de manier hoe wij de kracht van Club Brugge inzetten om een maatschappelijke meerwaarde te betekenen voor de samenleving.

 

Head of Foundation, Peter Gheysen:​ "De verschillende coronamaatregelen zorgden ervoor dat we ons maatschappelijk engagement anders moesten invullen, zodat we toch onze slagzin ‘No Heart/No Glory’ konden blijven waarmaken. Met ons team van medewerkers, vrijwilligers en projectpartners hebben we onze Foundationactiviteiten en grote evenementen die gepland waren moeten aanpassen en vervangen door online trainingssessies, bijeenkomsten in kleine bubbels en heel wat digitale alternatieven. Dit engagement werd voelbaar gewaardeerd door de verschillende doelgroepen die we hiermee zijn blijven ondersteunen. Zeker bij diegene die het extra zwaar te verduren kregen in deze moelijke tijden. Maar ook de ganse Clubfamilie toonde zijn warme blauwzwarte hart in deze moeilijke tijden. Denk maar de stormloop op de verkoop van de Clubmondmaskers ten voordele van het goede doel waar ondertussen al meer dan 100.000 stuks van verkocht werden, de solidariteit bij onze abonnees om Club te blijven steunen, het enthousiasme van de fans bij de online contactmomenten met Club Brugge, ... We zijn dan ook trots dat dit maatschappelijk engagement van Club Brugge ook werd bekroond met het Pro League Football & Community label!

Pro League Football & Community Label

De rebranding van de Pro League die in juli vorig jaar werd doorgevoerd, wordt ook doorgetrokken in de community werking en dus ook in het label. Zo maakt het ‘Pro League + label’ plaats voor het ‘Pro League Football & Community label’. 17 profclubs werden door de Pro League bekroond met dit label. Naast Club Brugge ontvingen ook volgende profclubs dit label: K. Beerschot V.A., KAA Gent, KAS Eupen, KRC Genk, KV Kortrijk, KV Mechelen, KV Oostende, OH Leuven, Royal Antwerp FC, Royal Excel Mouscron, Royale Union Saint-Gilloise, RSC Anderlecht, Sporting Charleroi, Standard de Liège, Sint-Truidense V.V., Waasland-Beveren.

Related articles