donderdag 7 april 2022 12:00

No Heart, No Glory campagne in de kijker op wereldgezondheidsdag

Wereldgezondheidsdag is een themadag die op initiatief van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) elk jaar op 7 april wordt gehouden, ontoevallig ook de verjaardag van de WHO die in 1948 werd opgericht. Armoede, het ontbreken van goed onderwijs, ondoelmatig gezondheidsbeleid en -zorg, zijn items die veel ziektes en problemen in de hand werken. De bedoeling van deze dag is om deze — maar zeker ook ziektes die anders in de taboe-sfeer zouden blijven hangen — bespreekbaar te maken. Met Club Brugge steunen we dit initiatief ondermeer met de No Heart, No Glory-campagne samen met Unibet.

Onder het motto 'mens sana in corpore sano', een gezonde geest in een gezond lichaam, erkennen we dat we als topsportclub een voorbeeldfunctie hebben om mensen een gezondere levensstijl aan te leren. Dit doen we aan de hand van verschillende projecten. Een van die projecten is onze No Heart, No Glory-campagne in samenwerking met Unibet.

Unibet en Club Brugge hebben ervoor gekozen om de handen in elkaar te slaan om het amateurvoetbal een hart onder de riem steken met het gezamenlijk CSR-project ‘No Heart/No Glory’, want naast verantwoord wedden zet Unibet ook in op verantwoord sporten! 

Player of the Month powered by Unibet

In België krijgen jaarlijks ongeveer 9.000 mensen te maken met een plotse hartstilstand, waarvan 17 tot 30% op een openbare plaats. Specifieker wil dit zeggen dat een hartinfarct elke dag ongeveer 30 personen treft. Hoe meer mensen opgeleid zijn om gepast te handelen en hoe dichter een AED-toestel in de buurt is, hoe hoger de kansen op overleven. Unibet geeft samen met, Club Brugge, spelers, trainers en begeleiders van amateurclubs de kans om gratis deel te nemen aan een gerichte workshop omtrent reanimatie, hartmassages en het gebruik van een AED-toestel. Deelnemende amateurclubs maken bovendien kans om een gratis AED-toestel te winnen, want per stem op onze Player of the Month-campagne schenkt Unibet 1 euro aan de campagne. Hoe meer stemmen, hoe meer deelnemende clubs kans maken een toestel te winnen.

No Heart, No Glory

Op deze wereldgezondheidsdag kunnen we meedelen dat Club Burgge Foundation en Unibet met de No Heart, No Glory campagne tot nu toe al 29 amateurclubs uit België hebben kunnen voorzien van een AED-toestel en een gerichte workshop over reanimatie, hartmassage en het gebruik van het AED-toestel. Op deze manier zetten we maandelijks stappen om verantwoord sporten in de kijker te zetten en extra bewustzijn te creëren rond dit levensbelangrijke thema. Club Brugge en zijn Foundationwerking zijn parter Unibet dan ook enorm dankbaar voor dit prachtige initiatief en de duurzame samenwerking. Samen Bluvn we Goan!

Deelnemen met jouw amateurclub?

Wil jij met jouw amateurclub ook een voortrekker zijn in verantwoord sporten en samen met ons in de toekomst mensenlevensredden? Stel jouw amateurclub dan kandidaat om deel te nemen aan de 'No Heart/No Glory'-campagne door het aanvraagformulier volledig in te vullen via deze link.

Related articles

Main partner

Premium partner, Official partner & Official supplier

join the club

Word lid van de grootste supportersfamilie van het land!

WORD LID

Download onze app

Mis geen enkele belangrijke update over jouw favoriete Club.

BLIJF OP DE HOOGTE

Schrijf je nu in op onze nieuwsbrief.

Schrijf je in