All news

Club Brugge en MISMAS lanceren allereerste fanwearcollectie voor vrouwen

Club Shop

Club Brugge lanceert samen met het Belgische modelabel MISMAS een unieke fanwearcollectie die zich volledig richt op de vrouwelijke supporters van Blauw-Zwart. Club zag ruimte om het aanbod voor vrouwen te versterken en vond in MISMAS een onderneming die stijl, comfort en clubliefde weet te combineren. De samenwerking mikt niet alleen op kwaliteit, maar wil ook vrouwelijke fans zichtbaarder maken, in het stadion en daarbuiten.

Club Brugge wil met deze collectie vrouwelijke fans meer zichtbaarheid geven, zowel op de tribune als in het straatbeeld, en ziet de samenwerking als een stap richting meer inclusie en betrokkenheid binnen de fancommunity. De lijn omvat sterke basics, commerciële toppers en enkele uitgesproken statement pieces, waarbij duurzaamheid, Europese productie en een toegankelijke pasvorm centraal staan. De lijn is verkrijgbaar zowel online als in de Club Shop.

SHOP DE COLLECTIE OP SHOP.CLUBBRUGGE.BE

De collectie ontstond na een bevraging bij meer dan 600 vrouwelijke Club-fans, waaruit bleek dat 85% het huidige aanbod te beperkt vindt, 99% het idee van een aparte lijn steunt en 4 op 5 bereid is om iets uit de collectie te kopen. In een aanvullende focusgroep gaven vrouwen aan vooral op zoek te zijn naar basics die ze kunnen combineren tot outfits met een stijlvolle uitstraling en subtiele Club-verwijzingen. Favoriete stukken? Een blauwe bomberjack, een vrouwelijke mid-sleeve en een stretch sleeveless shirt.

Lia Steppe, oprichtster MISMAS: “We willen vrouwen niet apart zetten, maar dankzij 'female fan fashion' wel een plek geven binnen de clubcultuur waar ze zich écht in herkennen. Fan zijn stopt niet na de match. Met MISMAS maken we kleding die de trots, kracht en identiteit van de supporter weerspiegelt, zowel in het stadion als in het dagelijkse leven.”

Gauthier Vervaeke, Head of Merchandising Club Brugge: " xxx "