Alle nieuws

Club en MISMAS lanceren allereerste fanwearcollectie voor vrouwen

Club Shop

Club Brugge lanceert samen met het Belgische modelabel MISMAS een unieke fanwearcollectie die zich volledig richt op de vrouwelijke supporters van Blauw-Zwart. Club zag ruimte om het aanbod voor vrouwen te versterken en vond in MISMAS een creatieve kracht die stijl, comfort en clubliefde weet te combineren. De samenwerking mikt niet alleen op kwaliteit, maar wil ook vrouwelijke fans zichtbaarder maken, in het stadion en daarbuiten.

Club Brugge lanceert een collectie die vrouwelijke supporters centraal stelt. Met deze lijn wil Club vrouwelijke fans meer zichtbaarheid geven, zowel op de tribune als in het straatbeeld, en ziet de samenwerking als een stap richting meer inclusie en betrokkenheid binnen de fancommunity. De lijn omvat sterke basics, commerciële toppers en enkele uitgesproken statement pieces, waarbij duurzaamheid, Europese productie en een toegankelijke pasvorm centraal staan. De lijn is zowel online als in de Club Shop aan Jan Breydel verkrijgbaar.

SHOP DE COLLECTIE OP SHOP.CLUBBRUGGE.BE

De collectie ontstond na een bevraging bij meer dan 600 vrouwelijke Club-fans, waaruit bleek dat 85% het huidige aanbod te beperkt vindt, 99% het idee van een aparte lijn steunt en 4 op 5 bereid is om iets uit de collectie te kopen. In een aanvullende focusgroep gaven vrouwelijke fans aan vooral op zoek te zijn naar basics die ze kunnen combineren tot outfits met een stijlvolle uitstraling en subtiele Club-verwijzingen. Hun favoriete stukken? Een blauwe bomberjack, een vrouwelijke mid-sleeve en een stretch sleeveless shirt.

Lia Steppe, oprichtster MISMAS: “We willen vrouwen niet apart zetten, maar dankzij 'female fan fashion' wel een plek geven binnen de clubcultuur waar ze zich écht in herkennen. Fan zijn stopt niet na de match. Met MISMAS maken we kleding die de trots, kracht en identiteit van de supporter weerspiegelt, zowel in het stadion als in het dagelijkse leven.”

Gauthier Vervaeke, Head of Merchandising Club Brugge: “Deze collectie past perfect binnen onze ambitie om meer inclusieve en nauwe connecties te bouwen met onze supporters. Er wordt altijd vanuit de mannelijke fan gedacht, zeker bij het creëren van nieuwe kledinglijnen. Nu hebben we het proces helemaal omgedraaid en samen iets gemaakt dat uitsluitend voor vrouwelijke fans is. In de focusgroep bleek al snel dat zij heel fanatiek hun liefde voor de Club uitdragen, zoniet nog fanatieker dan de mannelijke fans. Het is zeker een sprong in het onbekende voor ons, maar door de grondige studie en geduldige aanpak in samenwerking met MISMAS voelen we ons gesterkt dat deze collectie en zeker ook het initiatief gesmaakt zal worden door onze fans.”