Zeg komend weekend niet de Jupiler Pro League, de Challenger Pro League of de Lotto Super League. Ten voordele van de maatschappelijke partner van de Pro League, Younited Belgium, wijzigt de naam van onze drie competities dit weekend naar de uniforme naam Younited Pro League. Tijdens speeldag 16 in de Challenger Pro League (22 november) en in de Jupiler Pro League (speeldag 15, zaterdag 22 november) dragen alle spelers het logo van Younited Belgium op hun arm. Na het laatste fluitsignaal worden de shirts gesigneerd, opgehaald en geveild voor het goede doel via mws.com/younited-belgium. De shirts worden online aangeboden via tot vrijdag 28 november om 19 uur.
Shirts van Club A, Club NXT & Club YLA
Tussen 21 en 28 november nodigen de Pro League, haar clubs, DAZN en andere partners de voetbalfans opnieuw uit om een bod te plaatsen op gesigneerde wedstrijdshirts van hun favoriete spelers of teams uit de Jupiler Pro League, de Challenger Pro League en de Lotto Super League. De opbrengst van de veiling gaat naar de maatschappelijke partner van de Pro League, Younited Belgium, die voetbalteams opricht waarin kwetsbare mensen steun, structuur en een thuis vinden. Om dit goede doel extra in de spotlights te zetten, staan sponsors Jupiler en Lotto hun naam komend weekend even af aan Younited Belgium.
Naast de shirts gaan er opnieuw een hele reeks bijzondere items en ervaringen onder de hamer. Zo staan de Hall of Fame-portretten van Robbie Rensenbrink en Raoul Lambert, gesigneerde shirts van de Rode Duivels en de Red Flames, maar ook unieke ervaringen als een Golazo VIP-arrangement voor de Memorial van Damme 2026, een behind the scenes bij DAZN of een pitch side experience bij kampioen Union op de veilinglijst. De online veiling via mws.com opent op 21 november om 12 uur en sluit na een week af op vrijdag 28 november (19 uur).
De opbrengst van de actie gaat integraal naar Younited Belgium. Met elk bod ondersteunen de fans maar liefst 60 Younited-ploegen en 2000 deelnemers, verspreid over heel België. Koerierpartner DHL zorgt nadien voor een vlekkeloze en tijdige levering aan huis, zodat fans hun gewonnen item als geschenk onder de kerstboom kunnen leggen.
Over Younited Belgium
Younited Belgium biedt al jaren een veilige plek waar kwetsbare mensen zichzelf kunnen zijn, zichzelf kunnen terugvinden en kunnen ontplooien. De slogan My team, my home vertaalt de doelstelling perfect. De Younited-spelers - vaak geconfronteerd met uitdagingen als armoede, verslaving, psychische kwetsbaarheid of huisvestingsproblemen - vinden in hun team een thuis. Hier bouwen ze niet alleen aan hun zelfvertrouwen, maar ook aan een betere toekomst.
Ongeacht ras, afkomst, religie of sociale situatie: wie ploegmaats heeft, vindt altijd wel ergens steun. Younited Belgium biedt daarnaast een begeleidend kader en tegen kwetsbaarheid op vlak van huisvesting, psychische gezondheid, welzijn, armoede of verslaving. Bij hun team bouwen spelers aan zelfvertrouwen, krijgen ze structuur en leggen ze contact met hulpverleners en lotgenoten.
Bert Ballegeer, coördinator van Younited Belgium, benadrukt de kracht van de actie: “De clubs en de Pro League zijn niet alleen het hele jaar door onmisbare partners, maar tonen met deze solidariteitsactie opnieuw hoe krachtig ons gezamenlijke verhaal is. Dankzij hun inzet – op én naast het veld – krijgen we niet alleen broodnodige middelen binnen, maar ook een stem en zichtbaarheid die voor onze spelers van onschatbare waarde zijn.”