You are here

Hier vind je een overzicht van de belangrijkste veelgestelde vragen over de Club Brugge App.

Algemeen

1. Hoe installeer ik de app?

​Op Android:

  1. Open de Play Store op je smartphone of tablet.
  2. Zoek naar ‘Club Brugge’ of klik op deze link.
  3. Installeer de app.

Op iOS:

  1. Open de App Store op je smartphone of tablet.
  2. Zoek naar ‘Club Brugge’ of klik op deze link: https://appsto.re/be/qWBI1.i
  3. Installeer de app.

 

2. Ik slaag er niet in om de app te installeren. Wat zijn de mogelijke oorzaken?

  • Je hebt geen (werkende) Play Store of App Store account.
  • Je hebt geen (werkende) internetverbinding
  • Je device is niet up-to-date.
    • De minimale vereisten zijn (IOS)
      • Een iPhone vanaf versie iOS12.1
    • De minimale vereisten voor Android zijn:
      • Een redelijk recent toestel, met voldoende beschikbaar geheugen.

Indien dit allemaal werkt zoals het hoort, probeer dan één van de volgende stappen:

  • Herstart je device.
  • Log uit en log terug in op je account.

Indien dit nog steeds niet helpt, contacteer dan info@clubbrugge.be.

3. Op welke besturingssystemen kan ik de app downloaden?

Je kan de Club Brugge App downloaden op Android (bv. Samsung, Nokia, Huwaei,…) en iOS (bv. Iphone 5,Iphone 6, Iphone 8+,…). De minimale vereisten vind je bij punt 2.

 

4. Ik heb een suggestie voor de app, waar kan ik dit melden?

Heb je suggesties of opmerkingen om de app nog beter te maken? Vertel het ons via info@clubbrugge.be.

 

5. De app zit vast/blokkeert. Wat nu?

  • Deze app is een volledig nieuwe versie sinds 2019. Je verwijdert best de vorige app volledig en installeert daarna de nieuwe versie op je smartphone.
  • Sluit de Club Brugge app af en start hem opnieuw op. Indien het probleem zich blijft herhalen, stuur dan gerust een mailtje naar info@clubbrugge.be.
  • Tijdens wedstrijden is de dataverbinding in en rond het stadion niet altijd optimaal. Dit kan soms problemen veroorzaken, net zoals bij andere applicaties.

 

Login/Registreren

1. Hoe registreer ik mijn online profiel?

Je kan een profiel aanmaken met behulp van social loginof door je eigen e-mail en wachtwoord in te vullen via my.clubbrugge.be

  • Via een social login: klik op het Facebook of LinkedIn-pictogram op de registratiepagina. Als je nog niet bent aangemeld, word je gevraagd om in te loggen en toestemmingen toe te staan. Als je al bent aangemeld, wordt jouw account automatisch aangemaakt met de e-mail, voornaam en achternaam van je social account.
  • Als je liever via e-mail en wachtwoord wilt registreren, volg je de link naar 'Registreren' en voer je jouw gegevens op de pagina in. Bevestig je e-mail en wachtwoord in de opgegeven velden. Er wordt dan een e-mail verzonden met een veilige link om door te klikken en je e-mail te bevestigen. Klik op deze link, log vervolgens in met je e-mail en wachtwoord, vul je voorkeuren in en je nieuwe Club Brugge Account is klaar voor gebruik!

2. Ik heb de bevestigingsmail niet ontvangen. Hoe kan ik verder?

Als je een fanprofiel hebt aangemaakt met je eigen e-mail en wachtwoord, sturen we je een bevestigingsbericht naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven.Wanneer je de bevestigingsmail ontvangt, zal er een veilige link 'klik hier' staan in de e-mail waarop je moet klikken om je e-mailadres te bevestigen. Hiermee wordt een nieuwe pagina geopend, zodat je voor het eerst met je e-mail en wachtwoord kunt inloggen. Dit is alleen om te controleren of het e-mailadres inderdaad van jou is.

Het kan tot 10 minuten duren voordat de e-mail in je inbox komt. Als je de e-mail niet ontvangt, volg dan de volgende stappen:

  • Controleer je junk- en spammappen.
  • Zorg ervoor dat je geen mailbox hebt gebruikt die gedeeld kan worden, bijvoorbeeld info@, receptie@ of verkoop@, omdat deze niet geaccepteerd worden voor je Club Brugge Account.
  • Voeg clubbrugge@communicatoremail.comtoe aan de lijst met veilige afzenders en probeer het opnieuw te verzenden via de link 'klik hier om e-mail opnieuw te verzenden' op de pagina 'In afwachting van bevestigingsmail'.

Als je de pagina 'In afwachting van bevestiging e-mail' hebt verlaten en je wilt teruggaan om de bevestigingsmail opnieuw te verzenden, moet je opnieuw inloggen met je gekozen e-mail en wachtwoord. Als je jouw e-mail nog niet hebt bevestigd, zie je de 'In afwachting van bevestiging e-mail' pagina waar je op de link kunt klikken om opnieuw te verzenden.

Als geen van de bovengenoemde stappen werkt, neem dan contact op met de kaartenverkoop@clubbrugge.bemet jouw e-mailadres. In enkele gevallen kan de e-mail worden geblokkeerd door jouw e-mailprovider. Club Brugge kan dit controleren en je een nieuwe link versturen indien nodig.

 

3. Ik kan niet klikken op de link in de bevestigingsmail. Wat nu?

Sommige e-mailsystemen kunnen de e-mail afleveren, maar de mogelijkheid om op een link in de e-mail te klikken 'uitschakelen'. Als je de e-mail hebt ontvangen maar niet kunt klikken op de link, probeer dan het volgende:

  • Voeg clubbrugge@communicatoremail.comaan jouw ‘safe sender’ of ‘veilige afzender’ lijst.
  • Klik met de rechtermuisknop op de link en selecteer uit de opties om 'hyperlink' te openen of 'hyperlink kopiëren' en deze in de adresbalk van je browser te plakken.

 

4. Hoe kan ik inloggen?

De app zal bij het openen automatisch vragen om in te loggen. Je kan inloggen met je social account (Facebook) of met het emailadres die gekoppeld is aan je Club Brugge account. Geef vervolgens toestemming in de Facebook app of vul je emailadres en wachtwoord in. Indien alles correct is ingevuld, heb je nu toegang tot de app.

 

5. Waarom moet ik inloggen om de Club app te gebruiken? 

Omdat wij zo exclusieve content én content op maat van de fan kunnen aanbieden. Zo willen wij jouw fanbeleving nog verbeteren.

 

6. Het lukt me niet om in te loggen. Wat nu?

  • Controleer of je de juiste informatie hebt ingevuld.
  • Controleer of je Facebook toestemming gegeven hebt voor het aanmelden op de Club Brugge app.
  • Controleer of je een werkende internetverbinding hebt.

 

7. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe stel ik deze opnieuw in?

Op de inlogpagina van de app klik je op ‘Of log in met je email’. Vervolgens klik je op ‘wachtwoord vergeten’. Vul nu het emailadres van je Club Brugge account in. Een e-mail wordt verstuurd naar het ingevoerde emailadres met een herstelprocedure. Klik in de e-mail op ‘Reset Wachtwoord’ en volg de gegeven stappen.

 

8. Hoe kan ik uitloggen?

Ga naar het menu in de app door op de 3 streepjes linksbovenaan te klikken. Klik vervolgens op ‘Instellingen’. Door nu op het icoontje rechtsboven aan te klikken, kan je jezelf uitloggen.

 

Matchen

1. Ik krijg geen updates of statistieken te zien.

Controleer of je telefoon daadwerkelijk verbonden is met internet. Gebruik je WiFi? Kijk dan even na of je wel bent ingelogd op het netwerk. Je kan ook verbinding maken via een mobiele dataverbinding of overschakelen naar een stabieler netwerk.

Tijdens wedstrijden is de dataverbinding in en rond het stadion niet altijd optimaal. Dit kan soms problemen veroorzaken, net zoals bij andere applicaties.

 

2. De statistieken zijn niet correct.

Club Brugge werkt met een externe dataleverancier samen om alle data zo snel en correct mogelijk in de app te krijgen. Bij technische storingen kan er een delay zitten op de statistieken, waardoor de statistieken in de app niet (volledig) correct zijn.

 

3. Kan ik ook andere matchen binnen dezelfde competitie volgen?

Tijdens de matchen van Club Brugge kan je ook de uitslagen van de andere matchen binnen dezelfde competitie volgen. Uitgebreide statistieken voorzien wij niet bij deze matchen.

 

Profiel

1. Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Via https://my.clubbrugge.bekan je jouw gegevens wijzigen.

2. Welke persoonlijke gegevens zitten er in de app? 

In de app worden geen persoonlijke gegevens van de gebruiker opgeslagen. De persoonlijke gegevens die je ingeeft tijdens de activatieprocedure worden bewaard op beveiligde servers, niet in de app zelf. Je kunt alle details nalezen in ons Privacybeleid via deze link: https://www.clubbrugge.be/nl/algemene-voorwaarden.

 

3. Kan ik meerdere profielen toevoegen aan de app?

Nee, je kan maar met één profiel inloggen in de app. Je kan wel uitloggen bij jouw profiel en met een ander profiel aanmelden.

 

Cashless Card

1. Hoe kan ik een kaart toevoegen?

Ga naar het menu in de app door op de 3 streepjes linksbovenaan te klikken. Klik op ‘My Club Card’. Klik vervolgens op ‘Voeg je Club Card toe’. Vul dan het nummer van je Club Card toe. Deze vind je op je fysieke kaart in de rechterbovenhoek. Voer het nummer in die je vindt na de letters ‘CB’.

 

2. Waar vind ik het nummer van mijn Club Card?

Deze vind je op je fysieke kaart in de rechterbovenhoek. Voer het nummer in die je vindt na de letters ‘CB’.

 

3. Hoe kan ik geld op mijn kaart zetten?

Ga naar ‘My Club Card’ op de app en klik vervolgens op het portefeuille-icoontje rechts van je kaartnummer. Kies een vrij bedrag van minimum 5 euro en klik op ‘Betalen’. Vervolgens word je doorverwezen naar een externe pagina met de betaalmogelijkheden. Kies jouw betaalmethode en volg de stappen van jouw bank.

 

4. Ik wil betalen, maar dat lukt niet?

De betalingen verlopen via externe diensten.Op dit ogenblik ondersteunen we volgende betaalsystemen:

  • Bancontact/Payconic: Deze 2 applicaties werden sinds kort samengevoegd, wat voor sommige gebruikers problemen geeft. Het is best om de applicatie eerst apart op te starten en na te kijken of alles nog werkt. Vaak moet nog een nieuwe account aangemaakt worden.
  • KBC App of web
  • Belfius App

 

5. Ik heb een transactie doorgevoerd, maar het geld komt niet op mijn cashless card.

Kijk even na of de betaling bij jouw bank gelukt is. Indien dit niet gelukt is, voer opnieuw de stappen uit om uw kaart op te laden. Als het saldo niet wijzigt en de betaling is gelukt, klik dan op de ‘refresh’-knop rechtsbovenaan in de app. Indien het saldo na nog steeds niet wijzigt, neem dan contact op met info@clubbrugge.be

Er kan altijd een kleine vertraging ontstaan, zeker op drukke matchdagen. Na 5 minuten zou het saldo echter moeten kloppen.

 

6. Ik heb een verkeerde betaling gedaan, wat moet ik nu doen?​

Stuur een mail naar info@clubbrugge.bemet jouw kaartnummer en eventueel je rekeningnummer. Vermeld in de mail wat er is misgegaan. Het Cashless-team zal je zo snel mogelijk terug contacteren.

 

7. Kan ik meerdere kaarten toevoegen aan de app?

Dat kan. Ga naar ‘My Club Card’ in de app. Onder de kaart die je al toegevoegd hebt, kan je op ‘Voeg nog een Club Card toe’ klikken. Vul vervolgens jouw kaartnummer in en druk op ‘Voeg Club Card toe’.

 

8. Hoe verwijder ik een kaart?

Ga naar ‘My Club Card’ in de app. Naast het kaartnummer klik je op ‘verwijder’. Klik vervolgens op ‘Ja’ en de kaart in kwestie is verwijderd.

Notificaties

1. Waar kan ik mijn notificaties instellen?

Je kan jouw notificaties instellen via de instellingen van de app. Ga naar ‘Instellingen’ via het menu in de app. Klik vervolgens op ‘Notificaties’ rechtsbovenaan. Daar kan je alle notificaties handmatig instellen.

 

2. Ik krijg geen notificaties, maar alles staat wel correct ingesteld in de app. Wat nu?

Controleer of je in de systeeminstellingen van jouw toestel alles correct hebt ingesteld. 

 

Op Android:
1. Ga naar ‘Instellingen’.
2. Klik op ‘Meldingen’.
3. Kijk of de schakelaar bij ‘Club Brugge’ is aangevinkt.

 

Op iOS
1. Ga naar ‘Instellingen’.
2. Klik op ‘Berichtgeving’.
3. Zoek de Club Brugge app in de weergegeven lijst.
4. Klik op ‘Club Brugge’ en kijk of de berichtgeving is toegestaan.