Alle nieuws

Sint-Andreas Sint-Kruis wint 15de editie Club Brugge Schools Cup

Club Brugge Schools Cup

Op woensdagmiddag 17 april organiseerde Club Brugge Foundation de Club Brugge Schools Cup, de alom gekende Club Brugge Cup. Dit jaar namen maar liefst 20 schoolploegen uit Brugge en buurgemeenten deel aan de Schools Cup. Zoals elkaar jaar stonden naast voetbal ook fair play, respect en meisjesvoetbal centraal!

Toernooi voor derde graad basis- en buitengewoon onderwijs

De eerste woensdag na de paasvakantie is traditioneel de dag waarop heel wat leerlingen uit de derde graad van het basis- en buitengewoon onderwijs afzakken naar Jan Breydel voor de Club Brugge Schools Cup.

In verschillende wedstrijden nemen ze het tegen elkaar op en strijden niet alleen voor de beker met de grote oren maar ook voor de fair play beker en de supportersbeker. Elke ploeg moest minstens 2 meisjes afvaardigen om zo het vrouwenvoetbal te promoten.

Vorig jaar stonden Sint-Andreas Sint-Kruis en de Fonkel tegenover elkaar in de finale en ook dit jaar streden ze onderling om de eindoverwinning. Een spannende finale werd uiteindelijk beslist door penalties. Zo kon Sint-Andreas Sint-Kruis voor het tweede jaar op een rij de eindoverwinning mee naar huis nemen.

OLVO Ramskapelle was de ploeg die voor het meeste fairplay zorgde en werd voor die prestatie dan ook beloond met de fairplay-trofee. Basisschool Christus Koning sleepte dankzij enkele mooie spandoeken de supportersbeker in de wacht en was dan ook door het dolle heen wanneer ze hun trofee in ontvangst mochten nemen.

Voetbal en leuke randactiviteiten

De eerste aftrap werd gegeven om 13u30, de laatste wedstrijd was om 16u30. Het werd een leuke en sportieve namiddag op de Brugse oefenvelden. Niet alleen werd er gevoetbald maar waren er ook verschillende randactiviteiten. De leerlingen die energie over hadden konden zich onder andere uitleven op Klimmuur Max van Child Focus, de rodeostier en de mobiele exergames van Sport Vlaanderen.

Herbeleef de dag

Alle foto's kan je hier terugvinden.